Grønne Skovnisser
De Grønne Skovnisser glæder sig til at give børnene en helt særlig juleoplevelse med naturen i fokus.
Vi fortæller om nisserne og tager på tur, hvor vi bliver klogere på naturen og de dyr, der bor i den.
Vi skal også lave julegrød, og I får jeres helt egen skovnisse med hjem til klassen/børnehaven.

Program
Når I besøger “De grønne skovnisser” på hhv. Bundsbæk Mølle eller Naturkraft, lærer I en masse om nisser, deres opgaver og deres historie.
Den grønne skovnisse ved en masse om andre typer af nisser og kan fortælle deres historie.
I skal også hjælpe nissen med nogle af dens daglige gøremål såsom at koge grød og fodre fugle.
I navngiver også en nisse, som flytter med hjem i klassen/børnehaven og spreder julestemning.

Praktisk information
- Besøgssted: Naturkraft, Naturkraft, Naturparken 10, 6950 Ringkøbing
- Bundspæk Mølle, Bundspækmølle, Bundsbækvej 27, 6900 Skjern
- Varighed: 1,5 timer
- Sæson: November og december
- Målgruppe: Indskoling og børnehaver
- Klassetrin: 0., 1. og 2. klasse og 3-6år
- Max. deltagere: 28 elever pr. indskolingshold og 15 børn pr børnehavehold
- Pris: 1200,- kr. / 3 klip
- Materialepris: 0,- kr.
- Bemærkninger: Forløbet foregår udendørs. Der er indlagt en gåtur på ca 2 km.
- OBS: Der kan være elever/børn, der ikke tåler gluten og derfor ikke kan spise af grøden.
- Retningslinjer for besøg: Se vores retningslinjer for besøg her

Kompetence- og læringsmål
Fag: Dansk
Kompetencemål
Dansk
Efter 2. klasse
- Eleven kan forholde sig til velkendte temaer gennem samtale om litteratur og andre æstetiske tekster.
- Eleven kan kommunikere med opmærksomhed på sprog og relationer i nære hverdagssituationer.
Færdigheds- og vidensområder og -mål
Dansk
Efter 2. klasse
- Eleven kan følge forløbet i en fortælling.
- Eleven har viden om begyndelse, midte og slutning.
- Eleven kan finde hovedindhold.
- Eleven kan veksle mellem at lytte og ytre sig.
- Eleven har viden om enkle samtaleformer.
- Eleven kan deltage i rollelege og rollespil.
- Eleven har viden om træk ved sprog i forskellige sammenhænge.