Magasin og lokalarkiver

Museets samling

Udstillingerne på Ringkøbing Fjord Museer er kun toppen af isbjerget. På vores tre magasiner – to i Skjern og et i Ringkøbing – opbevarer vi tusindvis af genstande, der alle sammen fortæller om Vestjyllands fjerne og knap så fjerne historie.

Genstandene er gemt væk bag lås og slå i mørke klimastyrede magasinrum. Men de ligger alle sammen og venter på, at det bliver deres tur til at komme med i udstillinger, artikler, forskningsprojekter, foredrag, skoletjenestearrangementer og meget andet. Og de venter på dig. Hvis der er noget, du har lyst til at se nærmere på, eller hvis du gerne vil vide, hvad Ringkøbing Fjord Museer har af materiale indenfor netop det emne, der interesserer dig, så besøg samlingsafdelingen i Skjern.

Kontakt historikerne

Lokalhistorisk Arkiv i Skjern

Ringkøbing Fjord Museer driver lokalarkiv i Skjern, som en integreret del af museets samlingsarbejde. Det lokale arkivmateriale har til huse sammen med genstande, fotos og undersøgelsesmateriale fra 10.000 års vestjysk kulturhistorie.

Industrivej 16, 6900 Skjern
Tlf. 97 35 26 44

Se arkivets åbningstider

Ringkøbing Lokalhistoriske Arkiv

Ringkøbing Museumsforening driver det lokalhistoriske arkiv i Ringkøbing. Du kan kontakte arkivet her

Lokalhistorisk Arkiv i Hvide Sande

Fiskeriets Hus driver lokalarkiv i Hvide Sande, som en integreret del af museets samlingsarbejde.

Det lokalhistoriske arkiv er åbent efter aftale. Kontakt Fiskeriets Hus på info@fiskerietshus.dk eller tlf.  97 31 26 10

Lokalarkiverne i Ringkøbing-Skjern Kommune

Du kan finde alle kommunens øvrige lokalhistoriske arkiver her.

Ringkøbing Fjord Museer

Gør historien levende på 10 museer

Få fri adgang til alle museer

Fiskeriets Hus