30. marts kl. 11:00: Vikingerne Vågner

Bork Vikingemarked

12. august 2023 kl. 10:00 - 12. august 2023 kl. 17:00

Tag med vikingerne på Bork Vikingemarked d. 11.-13. august

Når vikingerne drog på sommerens markeder, byttede de lokale råvarer som skind og rav til eksotiske krydderier eller smukke silkestoffer fra fjerne lande. Det var også på markederne, at tabt ære kunne genoprettes, tyveknægte straffes og giftermål indgås. Kom og oplev alt hvad et marked indebærer, når Bork Vikingehavn slår porten op til årets vikingemarked. Det byder på alt fra autentisk vikingehåndværk, smukke islandske heste, en vikingetatøvor, en (måske) retfærdig rettergang og selvfølgelig en flok gale gøglere.

Oplevelser for både store og små
Et besøg på Bork Vikingemarked er en oplevelse for både store og små. Familiens yngste kan bage fladbrød over bål, skyde med bue og pil og lege på vikingelegepladsen. Det er også oplagt at hilse på museets arkæologer, der fortæller om de lokale fund, de har gjort fra vikingetiden. Og når sulten melder sig, byder menuen alt fra en sandwich inspireret af vikingetidens råvarer til en kold fadøl og is.

Program for Bork Vikingemarked

Programmet gælder for alle tre dage.

10.00 Markedet åbner

11.00 Ramashang spiller

12.00 Vikingerytteri

13.00 Ramashang spiller

14.00 Rettergang

15.00 Vikingerytteri

16.00 Ramashang spiller

17.00 Markedet lukker

Aktiviteter, der varer hele dagen:

• Skyd med bue og pil
  • Bag et fladbrød
  • Mød arkæologerne
  • Hør om milebrænding

Praktisk informationer om Bork Vikingemarked 2023

Dato: Fredag, lørdag og søndag d. 11.-13. august 2023.
Alle dage kl. 10-17. Adresse: Vikingevej 7, Sdr. Bork, 6893 Hemmet
Entré: Voksne 150 kr. Børn 3-17 år: 50 kr. Børn 0-2 år: gratis.

Køb billet

Det siger vores gæster

Pamela Gaines

22. november 2023

Absolut et besøg værd

Meget rart og informativt. Absolut et besøg værd med eller uden børn!

Juliane Theus

16. november 2023

Vi kan kun anbefale det

Rigtig hyggelig vikingelandsby med en hyggelig café. Der er medarbejdere til stede i husene, som gerne giver forklaringer. Til vores glæde er den også på tysk, hvilket ikke kan forventes i et fremmed land. Den lille butik, der også fungerer som billetkontor, byder på smykker og hverdagsting.

Andreas Schmidt

9. november 2023

Meget cool vikingelandsby

Meget cool vikingelandsby med mange attraktioner. Vi kunne lave bueskydning, bage brød og meget mere. Du får også en masse information om vikingetiden og skuespillerne er meget autentiske. Du kan endda finde en smedebutik her. Vi kan kun anbefale det, et besøg er det værd.

Christian Pingel

31. oktober 2023

Imponerende rekonstruktion

Imponerende rekonstruktion af en vikingelandsby, som du kan røre ved. Der er sjove aktiviteter (f.eks. bueskydning, lædertaske og armbåndsfremstilling) for børn (omkring 4 til 14 år). Vi brugte godt 4 til 5 timer på at udforske alt i fred og lave aktiviteterne med børnene. Hvis du er lokal og interesseret i vikinger, bør du ikke gå glip af dette højdepunkt!

Michael Wandzik

26. oktober 2023

Fantastisk sted

Fantastisk sted at lære mere om vikingerne og hvordan de levede. Vi nød besøget, og ungerne hyggede sig med at lave stearinlys, punge og et armbånd.

Silvia Rosenberger

3. oktober 2023

Stor sans for detaljer

Levende danmarkshistorie at opleve og deltage i. Med stor sans for detaljer. Super interessant og underholdende for alle aldre.

Heiko Puppe

26. august 2023

Højt anbefalet!

Super spændende og autentisk indblik i vikingernes liv. Voksne kan lære meget, og børn kan opdage meget gennem leg. Vi bagte brød, lavede armbånd og guldposer og løftede en masse håndvægte. Højt anbefalet!

Daniel Roy Röttger

24. august 2023

Absolut et besøg værd!

Masser af forskellige informative stationer, herunder blandt andet en kopi af en "dragebåd" (som du kan komme ind i!), et vikingeritualsted og en vandmølle. Også masser af aktiviteter til børn. Absolut et besøg værd!

Spar penge – køb fordelskort

Platin