19. april kl. 11:15: Introduktion til Kaj Munk

Se alle events

Den selvejende institution

Kaj Munks Præstegård åbnede officielt åbnet som museum i 2011, og ejes af den danske stat.

”Den selvejende institution Kaj Munks Præstegård i Vedersø” har driftsansvaret for præstegården, og har indgået en driftsaftale med Ringkøbing Fjord Museer om den daglige formidling.

Fra Vedersø Præstegård til Kaj Munks Præstegård

• 2005: Kirkeministeriet overdrager skødet og dermed det samlede præstegårdsanlæg til “Fonden Vedersø Præstegård”. Fonden påbegynder en omfattende istandsættelse af præstegården
  • 2010: “Fonden Vedersø Gl. Præstegård” indgår en driftsaftale med Ringkøbing Fjord Museer. Fonden overdrager skødet til Kulturministeriet, der udpeger en bestyrelse for “Den selvejende institution Kaj Munks Præstegård i Vedersø”.
  • 2011: Officiel åbning af Kaj Munks Præstegård.
  • 2013: Den sidste af de i alt fire længer på Kaj Munks Præstegård er restaureret færdig, og præstegården står nu, som den så ud i  1944. Realdania har bidraget til restaureringen, som Kulturstyrelsen har haft ansvaret for, og som kostede ca. 8 mio. kr.

Hans Nørkjær Franch er formand for Den Selvejende institution Kaj Munks Præstegård i Vedersø.
Læs om resten af bestyrelsen her på kulturministeriets hjemmeside

Medarbejdere

Kaj Munks Præstegård drives af Ringkøbing Fjord Museer. Information om medarbejderne kan findes på Ringkøbing Fjord Museers hjemmeside.

De seneste årsrapporter

Find de seneste årsrapporter for Den selvejende institution Kaj Munks Præstegård i Vedersø.

Årsrapport 2022

Årsrapport 2021

Årsrapport 2020

Årsrapport 2019

Årsrapport 2018

Årsrapporterne for Ringkøbing Fjord Museer kan findes her.

Find Kaj Munks Præstegårds gældende vedtægter her.